fredag 2 oktober 2015

"Det kändes som att jag sprang på en tomt"

Som grön kartritare var det roligt att prata med deltagarna om vad de tyckte om tävling, och kartan. Genom att jag är tämligen okänd pratade jag med flera som inte visste att jag ritat kartan och ingen sa något som avskräckte mig från att ta på mig ansvaret för kartritningen. Jag fick dock en fråga som förvånade mig och det var vad det ljusgröna betydde. En del av en fastighet med ett hyreshus var ritat med 406 och jag försökte förklara hur det såg ut och varför jag valt ljusgrön skog. Damen som frågade lät dock inte riktigt nöjd och sa att det kändes som att hon sprang på en tomt. Idag tog jag därför en sväng och filmade sträckan som hon beskrev den, streckad violett på bilden nedan.
Det kändes inte som det bästa vägvalet, och det gick inte fort att ta sig igenom skogen även om jag gick och inte sprang.
 Kan det ha varit där hon sprang, eller var det i stället någon tomt hon genade över?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar