lördag 2 januari 2016

Tillbaka till Hakarp

För många år sedan (2011-2012) gjorde jag en del huvudlösa parallellfel. En viktig faktor var stor misstro mot kartan. ("Kartritaren har nog missat att rita med vägen/stigen/diket" osv) Nu har jag efterbearbetat nyårslöpet och lyckats förstå hur jag sprang och tyvärr innebar det att jag tvingades inse att jag aldrig besökte kontroll 1. Jag gjorde två försök att ta kontroll 1 som visas i bilden nedan.

Tävlingskartan reviderad 1976 (1:15000)
Det som jag tänkte på som vägval vänster (1) och höger (2) var dock egentligen två stycken felaktiga högervägval. Problemet var att det satt en skärm där jag trodde att det skulle göra det vid det andra försöket och det gjorde att jag hade mycket svårt att komma in i kartläsningen för att ta mig till kontroll 2.
Hur jag egentligen sprang, sonens karta (1:7500)
Höjdkurvorna stämmer ungefär men jag lurade mig själv med en stig som inte fanns med på min karta. Inget att vara stolt över, men nu kan jag gå vidare ytterligare en erfarenhet (misslyckande) rikare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar